Με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα Πόλεων στις 31 Οκτωβρίου το Tornos Νews δημοσιεύει τη τελευταία μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για τον τουρισμό πόλεων.

Η 53 σελίδων μελέτη αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τους ελληνικούς αστικούς προορισμούς που επιθυμούν να αναπτύξουν το τουριστικό τους προϊόν.

Αυξανόμενος αριθμός τουριστών προσελκύεται από αστικά κέντρα σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας σημαντικό κοινωνικό-οικονομικό αντίκτυπο. Είτε πρόκειται για επαγγελματικό ταξίδι, είτε για αναψυχή, ή για συνάντηση με φίλους και συγγενείς, οι τουρίστες συμβάλλουν στις τοπικές οικονομίες και στηρίζουν θέσεις εργασίας σε αυτήν και όχι μόνο.

Ο αστικός τουρισμός, λόγω των ευκαιριών αυτών που προσφέρει, αποτελεί βασικό παράγοντα του αστικού σχεδιασμού και συμβάλλει στο ευ ζειν δισεκατομμυρίω ανθρώπων που ζουν στις πόλεις του κόσμου.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας του ΠΟΤ, Ταλέμπ Ριφάι, η διαχείριση του αστικού τουρισμού δεν είναι απλή καθώς ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας αλλάζει και στόχος είναι η βιώσιμη διαχείριση της αύξησης των τουριστών στο συνεχώς εναλλασσόμενο περιβάλλον των πόλεων, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ικανότητα της πόλης να ανταποκριθεί στις ανάγκες των επισκεπτών αλλά και της τοπικής κοινωνίας.

Στην έρευνα λαμβάνουν μέρος 21 δημοφιλείς τουριστικά πόλεις – ανάμεσα σε αυτές και η Αθήνα – και οι προτεραιότητες και οι στρατηγικές στον τουρισμό που ακολουθούν.

Ειδικά για την Αθήνα, η έρευνα αναφέρει ότι τόσο η πόλη όσο και η Ακρόπολη αποτελούν σύμβολα του ελληνικού πολιτισμού και προκειμένου να διατηρηθεί η ιστορική κληρονομιά τους, η Αθήνα συνεργάζεται με την κεντρική κυβέρνηση, τις υπηρεσίες της πόλης και του οργανισμούς της σε κοινές πρωτοβουλίες με στόχο να συγκεντρώνεται πληροφόρηση σχετικά με την εμπειρία επισκέπτη αλλά και δεδομένα όπως έρευνες, μελέτες, καταγραφή αναγκών και επισημάνσεις και παρατηρήσεις.

Η Αθήνα χαρακτηρίζεται ακόμα ως η ιστορική πρωτεύουσα της Ευρώπης, οι διεθνείς αφίξεις της το 2010 έφτασαν τα 3 εκατ. με προϋπολογισμό για τον τουρισμό που δεν ξεπέρασε το 1 εκατ. δολάρια. Για την προβολή της Αθήνας ως μιας δυναμικής ευρωπαϊκής μητρόπολης, συστάθηκε η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ATEDCo).

Επισυναπτόμενα Αρχεία