Τα πολυτελή ξενοδοχεία στρέφονται στο Crowdsourcing ή αλλιώς πληθοπορισμό*, για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεών τους, παρά στις τράπεζες και τις παραδοσιακές μορφές επενδύσεων, σύμφωνα με τη μελέτη WTM Global Trends Report 2015, η οποία διενεργήθηκε σε συνεργασία με την Euromonitor International και δημοσιεύθηκε στο πλαίσιο της έναρξης των εργασιών της έκθεσης WTM του Λονδίνου που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Για να φτάσουν στη φάση πληθοπορισμού, οι μελλοντικοί ξενοδόχοι χρησιμοποιούν τα social media για να αντλούν πληροφορίες από πελάτες, οι οποίοι στη συνέχεια ενθαρρύνονται να εκφράζουν την άποψή τους στη φάση σχεδιασμού και ανάπτυξης.

Ακολούθως, αναζητούνται επενδυτές για τη συγκέντρωση των κεφαλαίων μέσω crowdfunding, με όσους συμβάλλουν στη διαδικασία να αντλούν οφέλη από την επένδυση όπως δωρεάν διαμονή μετά το άνοιγμα της μονάδας.

Παραδείγμα αποτελεί το Prodigy Network, μια εταιρία πληθοπορισμού στον χώρο του real estate, η οποία σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν χώρο 194 δωματίων που ονομάζονται cotels στο κέντρο της Νέας Υόρκης. Άλλο παράδειγμα είναι η start-up Amberlair, η οποία είναι αισιόδοξη οτι θα ανοίξει ένα πολυτελές, μπουτίκ ξενοδοχείο πληθοπορισμού. Η ακριβής τοποθεσία και σχεδιασμός θα επιλεχθούν από τους επενδυτες.

Η αγορά πολυτελείας θα είναι ο πρωταγωνιστής της νέας τάσης, καθώς απαιτείται μια μακριά διαδικασία πληθοπορισμού και το κόνσεπτ ταιριάζει καλύτερα σε μεμονωμένα ξενοδοχεία με μοναδικά χαρακτηριστικά.

O πληθοπορισμός έχει τα χαρακτηριστικά να αλλάξει σημαντικά το ντιζάιν και τη δημιουργία των ξενοδοχείων του μέλλοντος και δεν περιορίζεται στο ντιζάιν των νέων ξενοδοχείων. Για παράδειγμα, η Marriott International χρησιμοποίησε το ψηφιακό πληθοπορισμό για να δημιουργήσει καινοτομίες του brand της όπως το ντιζάιν στις πετσέτες και στα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, με τις καλύτερες ιδέες που προέκυψαν να έχουν εφαρμοστεί πλέον σε συγκεκριμένες μονάδες της Αμερικής.

Η έκθεση προβλέπει οτι οι πρωτοβουλίες crowdfunding του μέλλοντος θα συντελέσουν στη δημιουργία θεματικών ξενοδοχείων, η οποία θα χρηματοδοτείται από μικρούς επενδυτές που θα έχουν κοινό πάθος για τα χόμπι, τα βιβλία, τα τηλεοπτικά προγράμματα ή τις ταινίες.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Crowdsourcing.org, το σύνολο των κεφαλαίων που συγκεντρώθηκα σε όλο τον κόσμο από 2,7 δισ. δολάρια το 2012 αυξήθηκε σε 5,1 δισ. δολάρια το 2013 και αναμένεται να φτάσει τα 10 δισ. δολάρια το 2015.

——–

*Crowdsourcing ή πληθοπορισμός  είναι μία μορφή συλλογικής διαδικτυακής δραστηριότητας στην οποία ένα άτομο, ένα ίδρυμα, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός ή μία εταιρεία προτείνει σε μία ομάδα ατόμων με ποίκιλλες γνώσεις, ετερογένεια και αριθμό, μέσω μίας ανοιχτής πρόσκλησης, να αναλάβουν εθελοντικά μια εργασία. Η ανάληψη της εργασίας, η οποία ποικίλλει σε πολυπλοκότητα και στο βαθμό στον οποίο είναι χωρισμένη και στην οποία το πλήθος πρέπει να συμμετάσχει με προσωπική εργασία, χρήματα, γνώση, εμπειρία, περιλαμβάνει πάντοτε αμοιβαίο όφελος και για τις δύο πλευρές. Οι χρήστες λαμβάνουν την ικανοποίηση κάποιας ανάγκης τους, είτε αυτή είναι οικονομική, είτε κοινωνική αναγνώριση, προσωπική ικανοποίηση, ανάπτυξη ατομικών ικανοτήτων σε κάποιο τομέα, ενώ ο εκκινητής της πρωτοβουλίας (πληθοποριστής) αποκτά και χρησιμοποιεί προς όφελός του, αυτά που έχει συνεισφέρει ο χρήστης στο εγχείρημα, τα οποία εξαρτώνται από τη δραστηριότητα που έχει αναλάβει ο χρήστης. Πηγή:Βικιπαίδεια