Μειωμένος κατά 10% είναι ο αριθμός των ταξιδίων που κάνουν οι ευρωπαίοι νεαρής ηλικίας σε προορισμούς του εξωτερικού από το 2007, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη των IPK International και ITB Berlin για τις τάσεις στα ταξίδια των νέων στο εξωτερικό από το 2007 και ύστερα.

Εκτιμάται ότι η μείωση του ρυθμού γεννήσεων στην Ευρώπη έχει μειώσει τον αριθμό των νεαρών σε ηλικία καταναλωτών, ενώ την ίδια ώρα ο αριθμός των ταξιδιωτών μεγάλης ηλικίας αυξάνεται.

Το 2014, οι ευρωπαίοι ηλικίας από 15 έως 24 χρονών έκαναν 54 εκατ. ταξίδια στο εξωτερικό, αντιπροσωπεύοντας 430 εκατ. διανυκτερεύσεις. Σε σύγκριση με το 2007, ο αριθμός των ταξιδίων στο εξωτερικό καταγράφει μείωση της τάξης του 1% ανά έτος.

Το 2007, οι νεαρής ηλικίας ευρωπαίοι προτιμούσαν τα ταξίδια στην Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και τη Μ. Βρετανία. Ωστόσο τα νεανικά ταξίδια σε αυτές τις χώρες μέχρι το 2014 εμφανίζουν ετήσια κάμψη κατά 1-2%.

Πλέον, από το 2013, η Γερμανία είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός για τους νέους ταξιδιώτες. Συνολικά, η Γερμανία είχε ανάπτυξη 60% προσελκύοντας περισσότερους από 7 εκατ. νέους ευρωπαίους επισκέπτες.

Η θετική εικόνα στα μέσα ενημέρωσης και τα συνοδευτικά μέτρα μάρκετινγκ για το Μουντιάλ της Γερμανίας το 2006, που συνέβαλλαν στη δημιουργία θετικών εντυπώσεων για τη φιλοξενία της, έπαιξε σημαντικό ρόλο.

Άλλοι προορισμοί όπως η Σουηδία, η Κροατία και η Ολλανδία είχαν επίσης μεγαλύτερο όγκο νεαρών επισκεπτών σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι δημοφιλέστερες πόλεις ήταν κατά σειρά το Λονδίνο, το Παρίσι, η Κοπεγχάγη, το Μόναχο, το Βερολίνο και το Άμστερνταμ.

Το επικρατέστερο κίνητρο πραγματοποίηση ταξιδίου για τους ευρωπαίους νεαρής ηλικίας είναι οι διακοπές, με το ένα τρίτο να κάνει ένα σύντομο ταξίδι αναψυχής. Δεύτερος λόγος είναι τα εκπαιδευτικά ταξίδια ή οι επισκέψεις σε φίλους. Το μοντέλο διακοπών ήλιος-θάλασσα αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο της διαμονής ατόμων από το εξωτερικό και μερικές από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες είναι η ηλιοθεραπεία, το κολύμπι, η ξεκούραση, το shopping και τα γεύματα.

Τα city break και οι ξεναγήσεις ακολουθούν τις διακοπές στην παραλία και το υπόλοιπο ένα τέταρτο αποτελείται από άλλα είδη διακοπών, όπως εκδηλώσεις, καλοκαιρινά και χειμερινά σπορ και ειδικές περιστάσεις όπως γάμοι και γενέθλια. Μόνο το 12% των ταξιδίων γίνονται για επαγγελματικούς λόγους, όπου κυριαρχούν τα ταξίδια MICE.

Λιγότεροι από τους μισούς κάνουν κράτηση σε ξενοδοχείο, παρότι το ποσοστό αυτό αυξάνεται προοδευτικά κατά 1% ετησίως από το 2007. Το μερίδιο της δωρεάν διαμονής έχει μειωθεί με τον ίδιο ρυθμό, ενώ μικρή αύξηση παρατηρείται από το 2014 κι έπειτα σε νέα είδη φιλοξενίας όπως το couchsurfing ή οι διαδικτυακές κρατήσεις ιδιωτικών διαμερισμάτων.

Κατά μέσο όρο, οι νεαροί ευρωπαίοι το 2014 δαπάνησαν περί τα 700 ευρώ ανά ταξίδι και περί τα 80 ευρώ τη βραδιά.